selalu jek kita dengar word ni kan???
CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT
tapi boleh tak siapa2 tolong terangkan maksud word ni dgn lebih mendalam lagi??fuhhhhhhhh~ actually sekarang ni cik nani masih confiuse boleh ke word ni digunakan bila2 situasi and kat mana2 jek??omg!! :(
dari perspektif cik nani,memangla word ni betol lagi enak berkrim kalau memang digunakan dalam situasi yang betol...contohnya:-
CASE 1 :
(di dlm restoran yg mahal aka mencekik darah harga makanannya)
customer : omg!!! macam mana boleh ada lipas dalam mee kari ala MAK TOM aku ni??grrrrrrrrr $%*&^
peniaga : maaf,maaf cik....kami ingatkan fishball tadi..~~ :) haha~
customer : mana ada maaf2...CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT ok??saya nak saman kedai ni..puiiiiiii~**sambil jalan tergelek2 keluar dri restoran 2... **mesti korang imagine customer 2 AZWAN ALI kan??hahahah**opzz!!terpengaruh dgn masterchef selebriti plak..kui3 (^_^)~back to te stories..(terus tahan senyum) haha~
ok fine!!kalau situasi ni mmgla cik nani bley accept kalau customer nk kata word 2 dgn angkuhnya kan??coz mmg silap peniaga 2 jugak...soo mmg padanla muka peniaga 2 dok careless masukkan lipas..cik nani pon paham jugak coz kadang2 cik nani pon customer jugak..right?? :)
tapi cik nani tak boleh nk terima sangat kalau customer ni terlampau kekwat @ bahasa yang lebih mudah faham...BANYAK CEKADAK!! ha~~~ yelar..sekarang kan cik nani keje jadi sales girl so memang hari2 la dok kene layan customer yg mcm2 ragam n kerenah..wooooooooooooooooo~im sick of this,man!! **speaking london gitu..ko ado?? :P
CASE 2 :
(dekat kedai cik nani jek.customer dri pelajar kuis..dia kecik jek..pakai jubah..**baeknya** 1st impression cik nani la)
pelajar kuis: ada waffle ea kat sini??
cik nani..yup2...ada!!**sambil senyum sangat2 la sweet** layan customer first classssss (^_^)
pelajar kuis: ok la..nak 1 ea??
cik nani: ok!! **sambil continue senyum tak lepas...habis botox cik nani senget sebelah..hahahah ^^
**then pelajar kuis tadi pon dok bergayut depan cik nani sambil tunggu cik nani masak waffle yg sedap berkrim disukai ramai..hahahah~tibe2...dengar dia jerit2..oooooooooo..bergadoh dgn pakwe dia rupenye...biasela..cik nani phm...hik3~~senyum2 kambing*****tiba2!!!
pelajar kuis : lama lagi ke ni??***dengan berkerut2 + nada volume 10 + pandang cik nani mcm nak telan**
cik nani :gurlllllllppp~~5minit lagi jek...***jwb dgn sangat tenang walaupon hati dah berapi tiba2 kena sergah sedemikian rupa :'(
**yelar..takkanla cik nani nak bagi waffle yg tak masak lagi pulak kan??kan???adoyai.........jgnla dia ingat dia customer boley tengking2 & memperkotak-katikkan cik nani..wowowoowowowo~
kalau situasi nya cmni,cik nani memang xboleh terima word CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT ok??
so,conclusionnya kita kena pikir perasaan org lain jugak..tak kira la kita ni peniaga or customer..word CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT tu tak boleh sesuka hati & sesuka jantung jek nak gune bile2 masa ok??:).budi bahasa tu penting sangat...jangan disebabkan org lain,orang lain pulak kena marah...ishhhhhhh~~ BUDI BAHASA BUDAYA KITA ok?? ;)
p/s: to budak kuis tu..cik nani bukan nak aibkan awak..juz cik nani ni juz sales girl jek..jgnla jadikan cik nani ni mangsa marah awak tu sebab gaduh dgn pakwe..ok??peace no war!! peace yo!! (^_^)
**jgn marah2 saya...saya cepat nangis ok??hik3~~***
0 orang mengkritik ::
Post a Comment